Rzucenie palenia, a tycie

Rzucenie palenia, a tycie.

Okres, w którym osoby uzależnione od papierosów rzucają palenie jest dla nich bardzo trudnym czasem. Nałogowcy odczuwają w tym czasie szereg nieprzyjemnych objawów wynikających z odstawienia nikotyny. Jednym ze skutków, ubocznych jaki może spowodować rzucenie palenia jest między innymi tycie.

Rzucenie palenia – skutki uboczne.

Podczas rzucania palenia zwykle występują różnego rodzaju dolegliwości. Zazwyczaj należy do nich obniżenie nastroju, drażliwość i uczucie ciągłego niepokoju, drżenie rąk oraz problemy ze skupieniem uwagi i koncentracją. Dość powszechnymi objawami występującymi w czasie detoksu od nikotyny jest również uczucie suchości w gardle i kaszel. Mogą pojawić się także bóle głowy, czy dolegliwości żołądkowe i problemy z zaparciami. Dużym problemem jest także zwiększony apetyt, który w wielu przypadkach skutkuje przybraniem na wadze. Obawa przed dodatkowymi kilogramami często zniechęca nałogowców do rzucenia palenia. Warto jednak pamiętać, że trwanie w nałogu może w długoletniej perspektywie doprowadzić do wielu poważnych chorób, a nawet śmierci.

Jeśli ty również obawiasz się, że przytyjesz po rzuceniu palenia, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się w jaki sposób pozbyć się nałogu i jednocześnie nie przytyć.

Dlaczego występuje tycie po rzuceniu palenia?

Nałogowi palacze, którzy rzucają palenie bardzo często zamieniają papierosy na różnego rodzaju przekąski. Takie postępowanie zwykle sprzyja tyciu, dlatego też przybranie na wadze po rzuceniu palenia jest problemem powszechnym.

Nikotyna dostarczana do organizmu podczas palenia, przyspiesza przemianę materii, a substancje zawarte w papierosach osłabiają węch i smak, przez co nałogowi palacze mają bardzo często mniejszy apetyt. Kiedy organizm oczyszcza się z tych substancji, osoby uzależnione od palenia tytoniu zaczynają o wiele lepiej odczuwać smak i zapach różnych potraw, co sprawia, że jedzą więcej i częściej. Dla wielu osób rzucających palenie jedzenie staje się swoistym zastępnikiem papierosa, oraz sposobem radzenia sobie z niepokojem i nerwowością wywołaną odstawieniem nikotyny.

Nałogowi palacze, rzucający nałóg bardzo często zadają sobie pytanie jak rzucić palenie i nie przytyć. Niestety nie jest to proste. Musimy pamiętać, że osoba odzwyczajająca się od palenia i tak już odczuwa duży dyskomfort związany z tym faktem, a kiedy doradzimy jej jeszcze jednoczesne przejście na dietę, może to być dla niej zbyt trudne.

Aby skutecznie rzucić palenie i nie przytyć, warto zastosować się do kilku prostych wskazówek.

Jak rzucić papierosy i nie przytyć?

Narzucanie sobie restrykcyjnej diety podczas rzucania palenia, po to aby nie przytyć nie zawsze jest dobrym pomysłem, gdyż pokonanie trudności dietetycznych i tych związanych z rzucaniem palenia może być po prostu zbyt trudne skutkować zniechęceniem do zerwania z nałogiem.

Właśnie dlatego, żeby rzucić papierosy i nie przytyć warto wprowadzić do swojego życia pewne zdrowe nawyki.

Pij dwa litry niegazowanej wody mineralnej dziennie.

Takie zachowanie pozwoli ci nie tylko skutecznie zaspokoić pragnienie, ale również skutecznie oczyścić organizm z toksyn i pomóc w przyspieszeniu przemiany materii. Jeśli nie lubisz smaku samej wody, możesz do niej dodać na przykład plasterki cytryny lub grejpfruta. Bądź też dolać szklankę naparu z zielonej lub czerwonej herbaty. Takie dodatki pomogą w przyspieszeniu metabolizmu oraz oczyszczaniu organizmu.

Jedz dużo warzyw i owoców

Kolejnym sposobem na to, by nie przytyć po rzuceniu palenia jest trzymanie pod ręką jakiś warzyw, bądź też owoców. Możesz wykorzystać tutaj pokrojoną na słupki marchewkę, lub też kawałki selera naciowego. Świetne będą także jabłka. Te owoce i warzywa dostarczają dużej ilości błonnika, oraz pomagają w utrzymaniu zdrowej sylwetki.

Dobrym pomysłem będzie również włączenie do swojego jadłospisu soków owocowych i warzywnych. Należy jednak pamiętać, aby wybierać takie, które są jak najmniej przetworzone i nie zawierają białego cukru.

Skup się na odpowiednich śniadaniach.

Inną metodą na to aby zniwelować tycie po rzuceniu palenia jest dbanie o odpowiednie śniadania. Najlepiej sprawdzą się tutaj różnego rodzaju produkty zbożowe, oraz museli z bakaliami. Te produkty jedzone na pierwszy posiłek w ciągu dnia ułatwią utrzymanie stałego poziomu cukru we krwi, dzięki czemu pozwolą uniknąć nagłej pokusy na sięgnięcie po coś słodkiego.

Zajmij czymś swoje myśli i ręce.

Wielu palaczy, aby rozwiązać problem „rzucenie palenia a tycie”, bardzo często sięga po pestki słonecznika. Łuszcząc je, zajmują ręce, a przy tym zaspokajają ochotę na niewielkie przekąski. Niestety, ten sposób nie jest najlepszy, jeśli chce się uniknąć tycia po rzuceniu palenia. Dzieje się tak dlatego, że pestki słonecznika są niezwykle kaloryczne, a łuszcząc je można zjeść ich naprawdę duże ilości.

Uprawiaj sport w każdej postaci!

Każdy, kto nie chce przytyć rzucając palenie, powinien również zadbać o odpowiednią porcję rekreacyjnego wysiłku na świeżym powietrzu. Mogą być to spacery, biegi, czy jazda na rowerze. Ważne, by znaleźć dla siebie taką formę sportu, która sprawi nam przyjemność. Aktywne spędzanie wolnego czasu pomoże nie tylko w utrzymaniu zgrabnej sylwetki, ale również pozwoli oderwać myśli od chęci zapalenia papierosa. Uprawianie sportu zwiększa także wydzielanie serotoniny, czyli tak zwanego hormonu szczęścia, dlatego też uspokaja i poprawia humor.

Jak rzucić palenie, ale nie przytyć – podsumowanie

Wszystkie przedstawione wyżej metody wymagają wytrwałości i silnej woli, dlatego też czasami, aby uśmierzyć przykre skutki uboczne wynikające z rzucania palenia, warto sięgnąć po różnego rodzaju środki pomagające w pokonaniu głodu nikotynowego. Należy do nich między innymi cytyzyna.

Ocena: 4.0 (z 1 głosu)
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *